Polacy chcą się odżywiać lepiej!
Zwiększa się liczba Polaków zwracających uwagę na jakość żywności
Wyniki licznych ankiet prowadzonych przez naukowców oraz rozmaite ośrodki badań dowodzą, że z roku na rok zwiększa się liczba Polaków zwracających uwagę na jakość żywności i preferujących dobre produkty w codziennej diecie. Coraz chętniej wybierana jest żywność charakteryzująca się wysokimi parametrami, zarówno z punktu widzenia smaku, jak i składników używanych do jej wytworzenia.
Ta rosnąca świadomość żywieniowa przejawia się nie tylko w bacznym czytaniu etykiet na produktach, wyborze żywności pozbawionej dodatków chemicznych, ale także przykładaniu wagi do samego procesu jej wytwarzania. Dotyczy to w szczególności troski producentów o zachowanie standardów higienicznych, czy dbałości w przestrzeganiu odpowiednich norm. Okazuje się również, że przy wyborze żywności znaczenie mają względy emocjonalne, gdyż konsumenci lubią odnosić się do czasów, gdy produkty spożywcze, pamiętane choćby z dzieciństwa, miały ”domowy” smak. Ten aspekt jest powszechnie wykorzystywany marketingowo, stąd w ofercie rynkowej często spotyka się nazwy mające wywołać pozytywne skojarzenia: ”szynka dziadka”, ”polędwica staropolska”, ”kiełbasa taka, jak dawniej” – to tylko kilka przykładów. Warto też wspomnieć, że polskie wędliny były zawsze cenione za granicą, dlatego od wielu lat w marketach w USA można kupić produkt pod nazwą ”polska kiełbasa”, jako synonim dobrej wędliny. Czy jest to rzeczywiście wartościowa żywność, czy jedynie sztuczka mająca podbijać sprzedaż – to już temat na inną dyskusję.
Czy jakość = cena?
Zupełnie odrębną kwestią, choć nie mniej istotną, jest cena dostępnych na rynku produktów, mocno różniąca się, w zależności od sprzedawcy, jak i kanału dystrybucji. Powszechnie wiadomo, że duże sieci handlowe proponują towar skierowany dla odbiorcy masowego, często bez nadzwyczajnej troski o jakość, za to w cenach skalkulowanych na możliwie największy zysk. W tym swoistym rynkowym, konsumenckim torcie jest jednak coraz większy kawałek dla tzw. świadomych klientów, gotowych wydać więcej, by w zamian otrzymać produkty najwyższej jakości. Owi świadomi klienci wychodzą z jednej strony z słusznego założenia, że zdrowie nie ma ceny, jednak nabywając żywność zwracają uwagę na źródło jej pochodzenia, wpływając w ten sposób na rozwój rodzimej gospodarki.
Tradycyjne Jadło – producent markowych wędlin, pasztetów i wyrobów z dziczyzny
Wszystkie te postępujące procesy zmian w preferencjach konsumentów dostrzegają rodzimi producenci, którym zależy na podtrzymaniu dziedzictwa dobrej, polskiej żywności, sięgającego czasów, gdy Polska była spichlerzem Europy oraz budowie renomy marki własnej. Są to często nieduże firmy rozumiejące, iż w dobie globalizacji, gdy jakość produktów dyskontowych jest mocno dyskusyjna, zawsze będzie miejsce na dobre jedzenie. Zwłaszcza wytwarzane z wartościowych składników, według starannie dopracowanych receptur, ale również z pasją.
Właśnie taką firmą jest Tradycyjne Jadło – producent markowych wędlin, pasztetów ( w tym m.in. pasztetu z królika) i wyrobów z dziczyzny. Jako firma hołdująca tradycjom produkcji wyrobów wędliniarskich najwyższej jakości, cieszymy się obecnością na stołach najbardziej wymagających koneserów wartościowego jedzenia.
W tym miejscu rozpoczynamy nowy cykl opowieści o naszej działalności, produktach, aspektach i korzyściach wynikających z właściwego odżywiania. Będzie nam niezmiernie miło, jeśli zechcecie tu zaglądać.
Życzymy smacznej lektury!